ارور کولر گازی میتسوبیشی و کد خطاها همراه با نحوه رفع آنها

مرکز تخصصی تعمیر، سرویس،نصب و اجرا و راه اندازی انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی در سراسر کشور

ارور کولر گازی میتسوبیشی و کد خطاها همراه با نحوه رفع آنها

۳ بازديد

ارور کولر گازی میتسوبیشی یکی از نشانه‌های خرابی قطعات این دستگاه است که در گذشته به‌صورت چراغ چشمک‌زن نمایش داده می‌شد، اما امروزه به‌شکل کدهای خطا در پنل کولر گازی میتسوبیشی ظاهر می‌شود. این کدها به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهند تا در صورت مشاهده مشکلات کولر گازی میتسوبیشی، هرچه سریع‌تر برای رفع مشکل اقدام کنند. عدم توجه به این هشدارها و برطرف نکردن ارور کولر گازی میتسوبیشی می‌تواند به صدمات جدی به دستگاه منجر شود.

در صورت ادامه این روند، ممکن است مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تری در کولر گازی ایجاد شود. بنابراین، به محض مشاهده هرگونه کد خطا در پنل کولر گازی میتسوبیشی، بهتر است با یک تعمیرکار مجرب تماس گرفته و مشکل را برطرف کرد.

منظور از کد خطا یا ارور کولر گازی چیست

کد خطا یا ارور کولر گازی مجموعه‌ای از علائم و اعداد است که بر روی نمایشگر یا پنل کنترل دستگاه ظاهر می‌شود تا کاربران را از وجود یک مشکل یا نقص در عملکرد کولر گازی مطلع کند. این کدها برای هر برند و مدل کولر گازی متفاوت بوده و به عنوان یک سیستم هشدار عمل می‌کنند. هدف اصلی این کدها، شناسایی سریع و دقیق مشکلاتی است که ممکن است در قطعات مختلف کولر گازی مانند کمپرسور، سنسورها، فن‌ها و سیستم‌های الکتریکی رخ دهد.

با توجه به این کدهای خطا، تکنسین‌ها می‌توانند به راحتی مشکل را تشخیص داده و برای تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کنند. از این رو، توجه به کدهای خطا و ارورهای نمایش داده شده در کولر گازی بسیار مهم است تا از بروز مشکلات جدی‌تر و هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

نحوه نمایش ارورهای کولرگازی میتسوبیشی

در بعضی از کولرها که دارای صفحه دیجتالی یا متریکس نمی باشند عموماً کدهای خطا از روی چراغ های دستگاه مشخص میگردد. این خطاها تقریبا مشابه پیام های مورس نمایش داده میشود و تنها با کمی دقت و مطالعه کاتالوگ سرویس دستگاه میتوان متوجه نوع خطای آن شد. بعنوان مثال چراغ ارور به نوعی چشمک میزند که اگر آن را به نقطه و خط تبدیل کنیم چیزی مشابه این شکل به دست می آید (ـــــ . . . ـــــ . . . ـــــ . ــــــ) خطوط به معنی طول روشن یا خاموش ماندن چراغ و نقطه ها سریع چشمک زدن آن را نمایش می دهند. البته این چشمک زدن ها حالتهای مختلفی دارد که در دفترچه مربوطه میتوان ارور کولر گازی میتسوبیشی را یافت.

اما در کولرهایی که دارای صفحه دیجیتالی هستند، وضعیت متفاوت است. و ارور کولر گازی میتسوبیشی یا همان کد خطا با زبان گویاتری با شما ارتباط برقرار میکند که عموما ترکیب دو یا چند عدد و حرف لاتین است. مثلا: E01 که حرف E اشاره به کلمه Error یا خطا دارد. و عدد مقابل آن بخش مربوطه و نوع خطا را بیان می نماید.

در صورت مشاهده کد خطا در صفحه نمایش کولر گازی میتسوبیشی چکار کنیم؟

اقدامات اولیه در صورت مشاهده کد خطا کولر گازی میتسوبیشی شامل مراحل زیر است:

  1. خاموش کردن دستگاه: ابتدا کولر را از طریق ریموت کنترل خاموش کنید.
  2. قطع برق دستگاه: کولر گازی را کاملاً از برق بکشید.
  3. تخلیه برق داخل مدار: اگر کولر دارای دکمه‌هایی روی دستگاه است، چندین بار آنها را فشار دهید تا برق داخل مدار تخلیه شود.
  4. انتظار برای ریست شدن: اجازه دهید دستگاه به مدت حدود نیم ساعت در حالت بدون برق باقی بماند. این عمل کمک می‌کند تا حافظه و پردازنده دستگاه به طور کامل ریست شوند.
  5. روشن کردن مجدد دستگاه: کولر را مجدداً به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.

اگر پس از انجام این مراحل، کد خطا همچنان نمایش داده شد یا پس از مدتی دوباره ظاهر گشت، از ریست یا دستکاری مجدد کولر گازی میتسوبیشی خودداری کنید و با سرویس دهنده مجاز یا تکنسین متخصص تماس بگیرید.

نکته مهم این است که حتی اگر منبع عیب را تشخیص داده و مشکل را رفع کرده‌اید، باز هم لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. علت این است که خرابی هر قسمت دستگاه می‌تواند به دلیل مشکلات دیگری در سیستم باشد که ممکن است شما به طور کامل از آنها مطلع نباشید. بنابراین، برای اطمینان از رفع کامل مشکل و جلوگیری از خرابی‌های بیشتر، همکاری با یک تکنسین مجرب ضروری است. 

برای این کار شما می توانید از گروه فنی فدک تهویه کمک بگیرید ما دارای سالها تجربه در زمینه عیب یابی و رفع عیب و ارور کولر گازی میتسوبیشی می باشیم و تمامی مشکلات سیستم شما را با بهترین کیفیت رفع خواهیم نمود.

تعمیر کولر گازی از طریق رفع ارورهای آن

آیا کولر گازی شما مانند گذشته محیط را به درستی خنک یا گرم نمی‌کند یا صداهای غیرمعمولی تولید می‌کند؟ آشنایی با اصول تعمیر کولر گازی می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت به این مشکلات رسیدگی کنید. از شناسایی مشکلات رایج گرفته تا مراحل تعمیرات DIY، دانستن زمان مناسب برای استخدام یک تعمیرکار حرفه‌ای و آگاهی از عوامل مؤثر بر هزینه‌های تعمیرات، همه این‌ها برای حفظ محیط داخلی، افزایش بهره‌وری و طول عمر کولر گازی ضروری هستند.

این مقاله به این اصول پرداخته و شما را راهنمایی می‌کند که چگونه مشکلات را تشخیص دهید، اقدامات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که سیستم خنک‌کننده شما در بهترین وضعیت خود عمل می‌کند.

۶۷ ۵۹ ۳۸ ۲۲۰۲۱

۰۸ ۳۷ ۵۸ ۶۶۰۲۱

 

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی توسط تعمیرکاران فدک تهویه با رفع ارورهای آن

تعمیرکاران فدک تهویه با استفاده از کدهای خطا یا ارور کولر گازی میتسوبیشی به سرعت مشکلات را شناسایی و رفع می‌کنند. ابتدا کد خطا را از نمایشگر دستگاه می‌خوانند و با مراجعه به دفترچه راهنمای کولر گازی میتسوبیشی یا با تکیه بر تجربه خود، مشکل مربوطه را تشخیص می‌دهند. سپس با قطع برق دستگاه و بررسی قطعات مرتبط، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این اقدامات ممکن است شامل تعویض سنسورها، بررسی و تعمیر اتصالات، یا تنظیمات سیستم باشد. پس از انجام تعمیرات، دستگاه را مجدداً راه‌اندازی و تست می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مشکل به طور کامل برطرف شده و کولر گازی به درستی کار می‌کند.

  • ارورهای کولرگازی میتسوبیشی مدل city multi
  • ارورهای کولر گازی میتسوبیشی مدل Series (A)
  • ارورهای کولر گازی میتسوبیشی مدل Series (k)

 

دانلود دفترچه ارور های کولر گازی میتسوبیشی

ارور کولرگازی میتسوبیشی مدل city multi

کد خطا

R22

R407

R410

لسانه

شرح خطا

403

*

*

*

خطوط ارتباطی بین تخته ها چک شود – جزئیات خطای اینورتر را بررسی کنید برای 2 تخته، ترانسفورماتور چک شود، ولتاژ باس و کابل های اتصال نیز بررسی گردد

900

واحد تسخیر در اجرای آزمون

1102

*

*

*

دمای تخلیه کمپرسور بالا. دمای تخلیه بیش از 110 درجه سانتیگراد یا بیشتر است. کوتاه از مبرد ترمیناتور تخلیه

1111

*

*

گسل کم فشار / دما – ترمیستورها (TH2، TH3، TH4)، شارژ گاز، فن داخلی، مبدل حرارتی و فیلتر را بررسی کنید

1112

*

*

گسل کم فشار / دما – ترمیستورها (TH2، TH3، TH4)، شارژ گاز، فن داخلی، مبدل حرارتی و فیلتر را بررسی کنید

1113

*

*

گسل کم فشار / دما – ترمیستورها (TH2، TH3، TH4)، شارژ گاز، فن داخلی، مبدل حرارتی و فیلتر را بررسی کنید

1202

*

*

*

اولین عیب از 1102

1204

*

عیب درجه حرارت گاز مبدل حرارتی اولیه – بررسی ترمیستورهای 10a و 10b

1205

*

*

*

خطای ترمیستور اولیه (TH5)

1211

*

*

خطای ترمیناتور اولیه (TH2)

1214

*

*

*

خطای ترمیستور اولیه (THHS)

1216

*

*

*

خطای ترمیستور اولیه (TH7)

1217

*

*

*

خطای ترمیستور اولیه (TH8)

1219

*

*

خطای ترمیستور اولیه (TH9)

کد خطا

R22

R407

R410

لسانه

شرح خطا

1221

*

*

*

خطای ترمیستور اولیه (TH6)

1243

*

خطای ترمیستور اولیه (TH10)

1301

*

خطای کم فشار (عملکرد 63L) حسگر فشار پایین کمتر از 1 بار بلافاصله قبل از شروع

1302

*

*

خطای فشار بالا – فشار سیستم را برای بیش از 29 بار (R407c) 38 بار (R410A) بررسی کنید. سنسور فشار بالا را در برابر فشار سنج بررسی کنید

1363

*

*

خطای سنسور فشار (PS1) در BC – مقایسه فشار در SW1 در O / C

1370

*

*

خطای سنسور فشار (PS1) در BC – مقایسه فشار در SW1 در O / C

4240

*

*

*

بیش از حفاظت فعلی اگر جریان بیش از 10 دقیقه تشخیص داده شود – تعادل اینورتر را بررسی کنید. جریان هوا کاهش می یابد از طریق گرمای خنک کننده

4245

*

بیش از حفاظت فعلی خطای سنسور جریان ACCT ممکن است. باید 280 اهم بین پین 1 و 2 و پین 3 و 4 را بخواند

4250

*

بیش از حفاظت فعلی مشکل Inverter IPM. قفل کمپرسور – تعادل اینورتر را بررسی کنید

4255

*

مشکل اینورتر خنک کننده – در صورت استفاده از فن بالا استاتیک، بررسی کنید که SW3-9 روشن است

4260

*

*

مقدماتی اینورتر حفاظت از حرارت بیش از حد گرما. جریان هوا کاهش می یابد از طریق گرمای خنک کننده. مشکل موتور فن مشکل ترمیستور THHS.

5101

*

*

*

خطای ترمیناتور در واحد داخلی / خارجی – آدرس کد خطا را بررسی کنید

5102

*

*

*

خطای ترمیناتور در واحد داخلی / خارجی – آدرس کد خطا را بررسی کنید

5103

*

*

*

خطای ترمیناتور در واحد داخلی / خارجی – آدرس کد خطا را بررسی کنید

5104

*

*

*

خطای ترمیناتور در واحد داخلی / خارجی – آدرس کد خطا را بررسی کنید (خطای داخلی – چک کردن SW7-3 خاموش است)

5105

*

*

*

TH5 باز / اتصال کوتاه – بررسی اگر TH از برد قطع است

5106

*

*

*

TH6 باز / اتصال کوتاه – بررسی اگر TH از برد قطع است

5107

*

*

*

TH7 باز / اتصال کوتاه – بررسی اگر TH از برد قطع است

5108

*

*

TH8 باز / اتصال کوتاه – بررسی اگر TH از برد قطع است

کد خطا

R22

R407

R410

لسانه

شرح خطا

5109

*

TH9 باز / اتصال کوتاه – بررسی اگر TH از برد قطع است

5110

*

*

*

TH10 باز / اتصال کوتاه – بررسی اگر TH از برد قطع است

5111

*

 

*

BC جعبه ترمیناتور ارور – TH11 باز / اتصال کوتاه، قطع از برد / لوله

5112

*

*

*

BC جعبه ترمیناتور ارور – TH12 باز / اتصال کوتاه، قطع از برد / لوله

5113

*

BC جعبه ترمیناتور ارور – TH باز / اتصال کوتاه، قطع از برد / لوله

5114

*

BC جعبه ترمیناتور ارور – TH باز / اتصال کوتاه، قطع از برد / لوله

5115

*

*

BC جعبه ترمیناتور ارور – TH15 باز / اتصال کوتاه، قطع از برد / لوله

5116

*

*

BC جعبه ترمیناتور ارور – TH16 باز / اتصال کوتاه، قطع از برد / لوله

5201

*

*

*

خطای سنسور فشار در واحد بیرونی / جعبه BC – بررسی شماره خطای خطا / سوئیچ SW1 سنجش سنسور فشار

5202

*

خطای سنسور فشار (PS2) در جعبه BC

5203

*

*

*

خطای سنسور فشار (PS3) در جعبه BC

5300

A-Control UH خطای – لیست خطا آقای Slim را ببینید

5301

*

*

خطای سنسور کنونی، ACCT یا DCCT – بررسی مجدد. جزئیات خطا

5401

*

خطای دما – بررسی CN30 برای حسگر رطوبت

5701

*

سوئیچ شناور سوپاپ – سوئیچ را بررسی کنید، CN4F را در واحد داخلی بررسی کنید

6201

 

*

خطای ارتباط خطوط انتقال TB7 – برای عدم وجود ولتاژ / کوتاه بودن ولتاژ

6202

*

خطای سخت افزاری پردازنده انتقال – بررسی برای سر و صدا / کوتاه در کابل M-Net

6600

*

*

*

خطای آدرس تکراری – دو یا چند واحد به همان آدرس اختصاص داده می شوند – آدرس تکراری را اصلاح کنید

6601

 

*

خطای تنظیم قطر – بدون ولتاژ یا اتصال کوتاه در خط انتقال m-net

6602

*

*

*

خطای سخت افزاری پردازنده انتقال. تداخل صدا مشکل قطبی در TB7

کد خطا

R22

R407

R410

لسانه

شرح خطا

6603

*

*

*

مدار اتوبوس مشغول است – بررسی کنید که آیا واحد داخلی، واحد Lossnay یا هر چیز دیگری به TB7 به جای TB3 سیم کشی شده است

6607

*

*

*

مسئله ارتباط – هیچ واکنشی از واحد در حالی که سیستم عامل عملی نیست

6608

*

*

*

خطای ارتباطی – از دست دادن ولتاژ یا نویز ورودی به خط انتقال

6700

خطای ارتباط کنترل کنترل K – واحد نوع R22 متصل به خطای Comms خطای M-Net است

6701

خطای ارتباط کنترل کنترل K – واحد نوع R22 متصل به خطای Comms خطای M-Net است

6702

K کنترل یکپارچه آدرس خطا – دو یا چند نوع واحد R22 اتصال به مدار M-Net با همان آدرس

6750

خطای ارتباط کنترل کنترل K – واحد نوع R22 متصل به خطای Comms خطای M-Net است

6751

 

خطای ترمیناتور R22 R / A (P1)

6752

حفاظت از یخ زدگی R22 در I / C (P6)

6753

خطای Comms بین O / C و I / C

6754

خطای تخلیه R22 (P5)

6755

خطای تخلیه R22 (P5)

6756

حفاظت از یخ زدگی R22 در I / C (P6)

6757

خطای سیستم

6758

خطای Comms بین I / C و O / C

6761

خطای ترمیناتور R22 R / A (P1)

6762

بررسی مقاومت خطا R22 TH2 (P2)

6763

R22 Comms خطا بین I / C و O / C است

6764

خطای تخلیه R22 (P4)

6765

خطای تخلیه R22 (P5)

کد خطا

R22

R407

R410

لسانه

شرح خطا

6766

 

حفاظت از یخ زدگی R22 در I / C (P6)

6767

R22 خطای بین I / C و O / C را در بر دارد

6771

K غیر طبیعی – اختلال فشار بالا یا اختلالات فشار پایین

6772

K غیر طبیعی – عملکرد داخلی ترموستات، غیر قابل تنظیم دمای تخلیه، عملکرد ترموستات پوسته، بیش از حفاظت فعلی

6773

K غیر طبیعی – عملکرد ترموستات صفحه رادیاتور

6774

K غیر طبیعی – اختلال ترمیستور در فضای باز

6775

K غیر طبیعی – اختلال سنسور فشار، خطای ارتباطات در محیط داخلی / در فضای باز

6776

K غیر طبیعی – بیش از خاموش فعلی

677

K غیر طبیعی – خطای سیستم

6778

K غیر طبیعی – طبیعی است

6779

K غیر طبیعی – بیش از حد مبرد، ولتاژ غیر طبیعی، سنسور CT غیر طبیعی

6830

خطای ارتباط بین I / C و R / C اتصالات را بررسی کنید تا MA R / C و برای بررسی 12Vdc بررسی R / C تنظیم زیر کنترل

6831

*

خطای ارتباطی MA R / C – اتصالات چک شده در TB15 را چک کنید یا اینکه کنترل کننده در حالی که I / C طراحی شده حذف شده است

6832

*

کنترل کننده MA comms fault – طول کابل را از 500 متری بررسی کنید، اتصال و نوع کابل مورد استفاده را بررسی کنید، R / C را در تنظیمات زیر تنظیم نکنید

6833

*

کنترل کننده MA comms طول کابل کابل خطا را بزرگتر از 500 متری بررسی می کند، اتصال و نوع کابل مورد استفاده را بررسی می کند، R / C را در تنظیمات زیر تنظیم نمی کند

6834

*

کنترل کننده MA comms fault – طول کابل را از 500 متری بررسی کنید، اتصال و نوع کابل مورد استفاده را بررسی کنید، R / C را در تنظیمات زیر تنظیم نکنید

6840

خطای E6 / E8 کنترل A – لیست فهرست خطا آقای Slim را ببینید

6841

خطای E7 / E9 کنترل A – مشاهده فهرست خطا آقای اسلیم

کد خطا

R22

R407

R410

لسانه

شرح خطا

6844

خطای A-Control EA – فهرست لیست خطا آقای Slim را ببینید

6845

خطای A-Control Eb – فهرست لیست خطا آقای Slim را ببینید

6846

خطای EC-Control EC – فهرست لیست خطا آقای Slim را ببینید

7100

*

*

*

بیش از ظرفیت – (R2 150٪ شاخص بیش از) (Y 130٪ شاخص بیش از)

7101

*

*

*

خطای تنظیم ظرفیت – SW2 اشتباه در داخل ساختمان، SW5 در فضای باز YHMA تنظیم شده (SW3-10 در کیت قدیمی)

7102

*

*

*

خطا در تعداد واحد های متصل – از دست دادن ولتاژ M-Net (کوتاه یا شکستن)، بدون قدرت به BC، تنظیم اشتباه SW5 در جعبه، نوع جعبه اشتباه

7105

*

*

*

خطای تنظیم آدرس – OC یا BC آدرس اشتباه است

7106

*

*

خطای تنظیم ویژگی – تنظیم SW3-1 در یک GIF

7107

*

*

*

خطای پورت تنظیم – بررسی کنید که آیا ظرفیت بیش از حد در یک پورت تک، تنظیم سیم کشی SW2، تنظیم اشتباه SW14 یا واحدهای اشتباه در جعبه هنگام استفاده از چند جعبه

7110

*

چک کردن SW5-7 به درستی تنظیم شده است

7111

*

*

*

خطای سنسور کنترل از راه دور – SW1 – 1 و هیچ کنترلر یا کنترل از راه دور معیوب نیست

7113

*

خطای تنظیم عملکرد – تنظیمات اشتباه SW5 یا مقاومت های اشتباه در YHM-A تنظیم شده است

7117

*

خطای تنظیم مدل – SW5 تنظیمات اشتباه یا اشتباه را در

7130

*

*

تجهیزات ناسازگار در M-Net – با MAC 399 تقسیم شده به خط TB5 خط TB5 سیم کشی، نه TB7

 ارور کولر گازی میتسوبیشی مدل Series (A)

کد خطا

LED1

سبز

LED2

قرمز

کنترل کننده مرکزی

شرح خطا

A0

2flash

5flash

6600

آدرس تکراری – واحد های Lossnay متصل با همان آدرس – تغییر آدرس ها و تنظیم مجدد قدرت واحد

A2

2flash

5flash

6602

خطای سخت افزاری پردازنده انتقال (Lossnay) – بررسی سیم کشی comms و برای خطای احتمالا Lossnay برد

A3

2flash

5flash

6603

خط مشغول هیچ اطلاعاتی نمی تواند برای 8 دقیقه منتقل شود – بررسی اتصالات A-M-Net (TB7 و TB3)

A6

2flash

5flash

6606

خطای ارتباط با پردازنده ارتباطی – آدرس Lossnay منتقل نمی شود – بررسی ولتاژ M-Net

A7

2flash

5flash

6607

هیچ سیگنال ACK – بررسی سیم کشی A-M-Net، طیف وسیعی از سیم کشی انتقال بیش از حد و یا اگر معیوب مبدل A-M-Net

A8

2flash

5flash

6608

M-Net هیچ پاسخ – چک سیم برق A-M-Net، محدوده سیم کشی انتقال بیش از حد، معیوب مبدل A-M-Net و یا اگر سیم نادرست مورد استفاده برای اتصال M-Net

EA

6844

سیم کشی غیر متصل / کابل های متصل به شل تداخل صدا

EB

6845

سیم کشی / سیم کشی اتصال تداخل صدا اندازه سیم کشی / مشخصات دقیق

EC

6846

زمان شروع کار بیش از واحد پس از روشن شدن، شروع به کار کرد. تداخل صدا اندازه سیم کشی / مشخصات دقیق

ED

2flash

5flash

403

خطای ارتباطی سریال خطای Comms بین صفحات در واحد فضای داخلی ناشی از هیئت مدیره M-Net نامناسب است.

EF

2flash

4flash

6607

کد خطا غیر تعریف شده. تداخل صدا – 30 ثانیه پس از روشن کردن دستگاه در فضای باز

E0

2flash

3flash

خطای ارتباطات کنترل از راه دور – بررسی سیم کشی، اتصالات و ولتاژ comms. همچنین اگر چندین سیستم متصل باشند، تنظیمات Master / Blave را بررسی کنید

E1

مسئله کنترل از راه دور – اگر گروه بندی شود، آدرس را بررسی کنید. اگر دوقلو باشید، سیمی را فقط برای سرپرستی بررسی کنید

E2

مسئله کنترل از راه دور – اگر گروه بندی شود، آدرس را بررسی کنید. اگر دوقلو باشید، سیمی را فقط برای سرپرستی بررسی کنید

E3

2flash

3flash

مسئله کنترل از راه دور – انتقال نیست – اگر گروه بندی شود، آدرس را بررسی کنید. اگر twinned چک به سادگی برای کارشناسی ارشد در محیط داخلی تنها

E4

2flash

3flash

مسئله کنترل از راه دور – انتقال نیست – اگر گروه بندی شود، آدرس را بررسی کنید. اگر twinned چک به سادگی برای کارشناسی ارشد در محیط داخلی تنها

E5

2flash

3flash

مسئله کنترل از راه دور – عدم دریافت – اگر گروه بندی شود، آدرس را بررسی کنید. اگر دوقلو باشید، سیمی را فقط برای سرپرستی بررسی کنید

E6

2flash

2flash

6840

خطای ارتباطی در محیط داخلی / در فضای باز، به طور عمده ناشی از واحد فضای باز است که قبل از واحد داخلی خاموش است. پمپ تخلیه که به S1 و S2 متصل می شود باعث دخالت می شود

E7

2flash

2flash

خطای Comms بین I / C و O / C – چک کردن پمپ های مایع در I / C، تنظیم مجدد قدرت به O / C، بررسی 12 / 24Vdc در S2 و S3 احتمال شکست I / C هیئت مدیره

E8

6840

خنک سازی داخلی در محیط داخلی (S2 / S3) – بررسی پمپ های سیمی در داخل، جداسازی داخلی و بازنگری در توالی صحیح، از جمله داخل و بیرون در فضای باز

E9

6841

شکست خوردن در محیط داخلی در فضای باز (S2 / S3) – بررسی پمپ های سیمی در، بازرسی داخلی و بازنگری در حالت صحیح از جمله داخل و بیرون

FA

1flash

2flash

4108

اتصال 51CM باز – رله حرارتی را برای قطع یا عدم تماس با ما بررسی کنید. هیئت مدیره معیوب ممکن است

F1

1flash

1flash

4103

تشخیص فاز معکوس – بررسی منبع تغذیه، سعی کنید مبادله 2 فاز دور. هیئت مدیره معیوب ممکن است

F2

1flash

1flash

4102

L3 فاز باز – بررسی منبع تغذیه، همچنین برای دستگاه های حفاظت مدار باز را بررسی کنید

F3

1flash

2flash

5202

63L باز – سوئیچ کم فشار را برای قطع اتصال یا عدم تماس با ما بررسی کنید. برد معیوب ممکن است

F4

1flash

2flash

4124

49C باز – ترموستات داخلی کمپرسور برای مدار باز یا خرابی تماس

F5

1flash

2flash

5201

63H باز – سوئیچ فشار بالا را برای قطع اتصال یا عدم تماس با آن چک کنید. هیئت مدیره معیوب ممکن است

F7

1flash

3flash

4118

خطای مدار تشخیص فاز – معیوب بودن برد خارجی

F8

1flash

3flash

هیچ ورودی در واحد فضای باز مشخص نشده است

F9

1flash

2flash

دو یا چند دستگاه حفاظتی باز هستند – دستگاه های حفاظتی را برای قطع اتصال یا عدم تماس با دستگاه ها بررسی می کنند

P1

4flash

1flash

خطای ترمیستور هوا (TH1) – بررسی کنید آیا TH1 قطع شود یا مدار باز یا بسته شود

P2

4flash

1flash

خطای ترمیناتور مایع (TH2) اگر TH2 قطع شود یا مدار باز یا بسته را بررسی کنید

P4

4flash

2flash

خطای سنسور تخلیه – مدار باز یا نزدیک DS

P5

4flash

2flash

سطح مایع بالا – تخلیه پمپ نارسایی یا انسداد در تخلیه

P6

4flash

3flash

انجماد / گرمایش مبدل حرارتی واحد داخلی – عمدتا ناشی از کاهش جریان هوا از طریق کویل داخلی است. فیلترهای کثیف مشکل موتور فن انسداد

P8

4flash

4flash

دمای لوله غیر طبیعی – به طور عمده ناشی از نشت مبرد است. احتمال اینکه ترمیستور به اشتباه نصب شود

P9

4flash

1flash

TH5 ترمینیست خازن / اواپراتور باز / بستن مدار. از تخته جدا شده است.

U1

3flash

2flash

1302

لغزش فشار بالا – خرابی فن در فضای باز، کویل مسدود شده، انسداد در سیستم، فیلترهای مسدود شده در محیط داخلی در گرمایش و غیره

U2

3flash

1flash

1102

دمای تخلیه بالا – بیش از حد کمپرسور به علت کمبود مبرد، ترمیستور معیوب، شرایط کار در محیط های بالا. همچنین می تواند از طریق 49C (ترموستات داخلی داخلی یا Klixon خارجی) ایجاد شود

U3

3flash

5flash

5104

تخلیه خطای ترمیناتور

U4

3flash

5flash

5105

خطای ترمیناتور در فضای باز

U5

3flash

6flash

4230

دمای دینامیک اینورتر بسیار بالا است (TH8) – برای کمبود جریان هوا در اطراف گرمایش گرما، هیچ خمیر سیلیکون، ترمیناتور معیوب (دما را می توان از ابزار سرویس (یا PAR21 در مدل اینورتر قدرت) خواند)

U6

3flash

4flash

4250

کمپرسور بیش از جریان – انجام آزمون خروجی اینورتر و چک کردن برق به کمپرسور

U7

3flash

1flash

1520

سرشار از ترشحات کم – بررسی TH4 خواندن صحیح است. بررسی عملیات LEV

ارور کولر گازی میتسوبیشی مدل Series (k)

کد خطا

شرح خطا

E0

خطای انتقال سیستم – چک کردن احتمال خطای COMMS بین I / C و R / C، همچنین می تواند تنظیمات گروه یا تنظیمات اصلی / فرعی باشد (چک CN40، SW2 و SW6)

P1

خطای TH1 – ترمیستور بازگشت درجه حرارت (6.4K_ @ 20 ° C) را بررسی کنید

P2

خطای TH2 – چک کردن ترمیناتور کویل / لوله (6.4K_ @ 20 ° C)

P3

خطای انتقال سیستم – چک کردن احتمال خطای COMMS بین I / C و R / C، همچنین می تواند تنظیمات گروه یا تنظیمات اصلی / فرعی باشد (چک CN40، SW2 و SW6)

P4

خطای سنسور تخلیه – مقاومت سنسور زهکشی، اتصال و تداوم را بررسی کنید

P5

خطای تخلیه – واحد خنک کننده بالا را شناسایی کرده است – برای جلوگیری از انسداد در تخلیه یا سینی، خرابی پمپ یا خطای سنسور

P6

حفاظت از سرما در حفاظت از خنک کننده / بیش از حد گرم در گرم شدن – شناسایی توسط سنسور داخلی کویل – به طور کلی علت فقدان جریان هوا و یا مشکل شارژ مبرد

P7

خطای سیستم – خطای تنظیم آدرس – CN40 SW2 و SW6 را بررسی کنید. مسئله هیئت مدیره بالقوه

P8

دمای لوله / کویل غیر عادی – بعد از 9 دقیقه عملیات تغییر دما در واحد داخلی. علل عمومی عبارتند از: واحد فریزر، مشکل با شارژ مبرد یا عدم جریان هوا در واحد داخلی. TH2 ضعیف است یا به درستی نصب نشده است

LD1

فاز معکوس در تامین منبع تغذیه – مراحل تغییر در اطراف، بررسی مشکل بالقوه هیئت مدیره

LD2

مدار بازه ی کامپوننت – CH، 52C، 21S4، SV، 63H و 26C را برای مدار باز یا قطع کنید

LD3

ترمیستور کویل خارج از محدوده باز است و یا اتصال کوتاه ممکن است قطع شود یا خطا در خارج از خانه

LD4

63H سوئیچ فشار بالا – تحقیقات در مورد فشار بالا، 63H سوئیچ قطع

LD5

51CM رله overcurrent باز – کمپرسور قفل شده یا کشیدن بیش از حد جریان – بررسی منبع تغذیه.

LD6

سوئیچ حرارتی 26C باز – بررسی اگر سطح مبرد پایین است و یا اگر 26C قطع شود

LD7

حفاظت از گرما – سرعت سیم پیچ بیش از 67 درجه سانتیگراد – کاهش جریان هوا از طریق کندانسور – بررسی مشکل فن موتور یا مشکل ترمیستور.

LD8

مدار ورودی در هیئت مدیره در فضای باز – جایگزین صفحه در فضای باز

 

ارور کولر گازی میتسوبیشی و کد خطاها همراه با نحوه رفع آنها

۶۷ ۵۹ ۳۸ ۲۲۰۲۱

۰۸ ۳۷ ۵۸ ۶۶۰۲۱

علائم و ارورهایی که نیاز به شارژ گاز کولر گازی میتسوبیشی را نشان می‌دهند:

اگر سیستم تهویه مطبوع شما هوای گرم‌تری نسبت به دمای داغ بیرون می‌دمد، ممکن است گاز آن کم شده باشد. اگرچه پکیج موتور و منبع نگه‌دارنده گاز کولر گازی به‌طور کامل بسته است، اما گاهی نشتی‌های کوچک می‌تواند به مرور زمان منجر به کاهش میزان گاز شود.

وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، بهتر است ابتدا بررسی کنید که چرا کمبود گاز در کولرگازی اتفاق افتاده است (بر اثر وجود نشتی یا دلایل دیگر) و ابتدا این مشکل را برطرف کنید و سپس اقدام به شارژ گاز کولرگازی کنید.

  1. کاهش راندمان خنک‌کننده: اگر کولر گازی شما به درستی خنک نمی‌کند و هوای خروجی گرم است، این ممکن است نشانه‌ای از کمبود گاز باشد.
  2. صداهای غیرعادی: شنیدن صداهای خش‌خش یا صدای هیس می‌تواند به دلیل نشتی گاز باشد.
  3. تجمع یخ روی سیم‌پیچ‌ها: اگر بر روی سیم‌پیچ‌های دستگاه یخ تشکیل می‌شود، این یک علامت واضح از کمبود گاز است

دلیل هشدارهای نصب کولر گازی میتسوبیشی چیست

در هنگام نصب کولر گازی میتسوبیشی، با توجه به آموزش مناسب و اقدامات ایمنی، ممکن است مشکلاتی به وجود آید. اطلاع از روش‌های عیب‌یابی مشکلات رایج می‌تواند به نصابان کمک کند تا با موفقیت با چالش‌ها روبرو شوند و از صحت نصب اطمینان حاصل کنند. مشکلاتی ممکن است به دلیل سیم‌کشی نادرست، قرارگیری غیرمناسب، یا اتصالات ناقص ایجاد شود.

بعضی از این مشکلات ممکن است از طریق کدهای خطا در کولر گازی میتسوبیشی نمایان شوند. با عیب‌یابی و رفع سریع این خطاها، از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می‌شود و عملکرد بهینه‌ی سیستم تضمین می‌شود.

روش های کلیدی سرویس کولر گازی  میتسوبیشی برای اینکه دستگاه شما به خوبی کار کند و ارور ندهد

روش‌های کلیدی سرویس و ارور کولر گازی میتسوبیشی به منظور حفظ عملکرد بهینه و جلوگیری از بروز ارورها عبارتند از:

  1. تمیز نگه‌داشتن فیلترها: منظور از این کار، بررسی و تمیز کردن فیلترهای هوا در دستگاه است. فیلترهای کثیف می‌توانند باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت هوا شوند. بنابراین، منظم تمیز کردن و تعویض فیلترها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  2. بررسی نشتی‌ها و پاک کردن موانع: بررسی هر گونه نشتی در سیستم و برطرف کردن آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین، اطمینان حاصل شود که هیچ موانعی از جمله اشیاء یا مواد جمع شده در اطراف دستگاه وجود ندارد که مانع از عملکرد صحیح آن شوند.
  3. شستشوی کولر گازی: تمیز کردن بخش‌های داخلی و بیرونی کولر گازی از آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار به بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید آن کمک می‌کند. بنابراین، شستشوی دوره‌ای کولر گازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

با انجام این کارهای ساده و منظم، می‌توانید از عملکرد بهتر و پایدارتر کولر گازی میتسوبیشی خود لذت ببرید و از بروز ارورهای آن جلوگیری کنید.

 

نتیجه گیری در مورد ارورها و خطاهای کولر گازی میتسوبیشی

ارورها می‌توانند نشان‌دهنده مشکلات مختلفی در کولر گازی باشند، از جمله خرابی سنسورها، کمپرسور، نشت لوله‌ها، سوختن خازن، اتمام گاز و خرابی برد.
کدهای خطا معمولاً بر روی صفحه نمایش کولر گازی نمایش داده می‌شوند.
با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توان مشکل اصلی را تشخیص داده و اقدام به تعمیر کولر گازی کرد.
برخی از ارورها مانند P6 نشان‌دهنده یخ‌زدگی یا گرمای بیش از حد دستگاه هستند.
در مجموع، آشنایی با انواع ارورها و کدهای خطای کولر گازی میتسوبیشی می‌تواند به تشخیص سریع‌تر مشکلات و رفع آنها کمک کند.
اما در صورت عدم اطمینان از توانایی خود در تعمیر، مراجعه به تعمیرکاران متخصص بهترین گزینه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.